فروش شارژر سوئیچینگ یا فروش تغذیه سوئیچینگ

آیا همواره استبلایزر میتواند افت ولتاژ برق را جبران کند ؟
اسفند ۱, ۱۳۹۷
ترانسفورماتور تک فاز محصول شرکت مهندسی بافرتک bufertec
ترانسفورماتور تک فاز چیست؟
اسفند ۶, ۱۳۹۷

فروش شارژر سوئیچینگ

شرکت مهندسی بافرتک اقدام به فروش شارژر سوئیچنینگ و فروش تغذیه سوئیچینگ بصورت ویژه نموده است که با تماس با این مجموعه می توانید آخرین  اطلاعات به روز را از بخش کارشناسان فروش بافرتک دریافت نمایید.

در ابتدا باید بدانیم که شارژر سوئیچینگ( Switched-Mode Charger)  یک نوع از منبع تغذیه می باشد که در این نوع با استفاده از سوئیچهای نیمه هادی و با فرکانس بالا، سطح ولتاژ مورد نیاز تامین میشود. نوع دیگرشارژر، منبع تغذیه خطی می باشد که  شارژر سوئیچینک در مواردی ، جایگزین مناسبی برای آن میباشد.

حجم فروش منبع تغذیه سوئیچینگ با توجه به ویژگی های آن از جمله ریپل پایین، حجم و وزن کم ، قیمت کمتر، در بین مشتریان ،  افزایش یافته است و این نوع شارژر، می تواند دامنه گسترده ای ازرنج  ولتاژ ورودی و خروجی را تامین نماید.

ولتاژ خروجی در  منابع تغذیه سوییچینگ از طریق کنترل مقدار   duty cycle  تنظیم می شود.

در این روش ترانزیستورها یا کاملاً وصل می باشند ( حالت اشباع ) ، یا کاملاً خاموش ( حالت قطع )، لذا در حالت ایده آل، تلفات صفر و راندمان بالا می باشد.

از شارژر های سوئیچینگ ، در صنایع استفاده می گردد و کاربردهای بسیاری دارد.

در صنعت ، برای ایجاد ولتاژ مناسب از یک منبع تغذیه یا شارژر  برای مصرف کننده های مختلف ، از این  نوع منبع تغذیه میتوان  استفاده نمود، لذا برای بهینه سازی ولتاژهای مصرفی در کارخانجات نیاز به تهیه انواع منبع تغذیه با ولتاژهای متفاوت نمی باشد و از شارژر سوئیچینگ برای استفاده در مسیر دستگاه های صنعتی میتوان استفاده نمود.

فروش شارژر سوئیچینگ بافرتک با توجه به المان های ویژه که از حذف نویز تا دریافت ولتاژهای متغیر از یک دستگاه سبک، در این دوره افزایش داشته و باعث شده تا بافرتک به این محصول نگاه ویژه داشته و انواع مختلفی از شارژر سوئیچینگ را برای راحتی درخواست کنندگان تهیه نماید.

شرکت مهندسی بافر تک فروش شارژر سوئیچینگ را در دو نوع  فوروارد و فلای بک داشته و می توانید کلیه سوالات مشتریان در هر دو مورد را پاسخگو باشد و با فروش شارژر صنعتی توانسته است موارد مکملی چون استبلایز و یو پی اس و … را نیز در محصولات خود داشته باشد.

مبدل  forward- flyback شارژر سوئیچینگ ترکیبی می باشد که در آن از دو مبدل dc – dc فوروارد و فلای بک به صورت ترکیبی استفاده شده است تا از ویژگی های خاص آن از جمله کاهش ولتاژ سوئیچ اصلی ، کاهش جریان موج دار خروجی و تجزیه و تحلیل خصوصیات دینامیکی و استاتیکی در حالت پیوسته و ناپیوسته این مبدل که به اختصار FFC نامیده می شود، استفاده نمود. ضمن اینکه در این نوع کانورتور با بهبود بهره وری تا ۹۴ % برای ولتاژ ۱۴۰ ولت در بار ۱۸V/4A مواجه هستیم.

مبدل فوروارد – فلای بک ترکیبی نیاز به یک ترانسفورماتور با سیم پیچی نرمال و سالم دارد، اما معمولا سیم پیچ طرف اولیه در هنگام اتصال به منبع  تغذیه آسیب می بیند. از سوی دیگر سیم پیچ ثانویه نیز هر چند وقت یکباربایستی تعویض شود. برای رفع این  مشکل می توان از راه حلی همچون استفاده از دیود هرزگرد استفاده نمود.

یکی از نتایج که بصورت تجربی برای شارژر سوئیچینگ مبدل فوروارد فلای کسب شده است مقاومت در برابر کاهش ولتاژ در سوئیچ  اصلی و کاهش ریپل در سلف خروجی است در نتیجه این مبدل دارای بازدهی بالاتری ار مبلدل فوروارد میباشد.

برای دریافت اطلاعات تخصصی در مورد فروش شارژر سوئیچینگ می توانید با شماره تماس های ۰۲۱۴۶۸۳۱۸۳۷, ۰۲۱۴۶۸۳۱۸۶۱, ۰۲۱۴۶۸۷۴۳۷۹ ارتباط داشته باشد و همچنین ارتباط مستقیم با شماره موبایل  ۰۹۱۲۱۲۱۲۲۱۷ برقرار نمایید.

فروش شارژر صنعتی، استبلایزر، یو پی اس و دیگر محصولات را می توانید از شرکت مهندسی بافرتک درخواست نمایید.

اهمیت فروش شارژر سوئیچینگ

در این مقاله می خواهیم به اهمیت فروش شارژر سوئیچینگ بپردازیم. در واقع، باز هم به سراغ یک منبع تغذیه آمده ایم، در صددیم مزایای آن را به تصویر بکشیم و از ضرورتش سخن بگوییم. این بار هم پایِ یک تنظیم کننده جریان و ولتاژ در میان است. تنظیم کننده ای که می تازد تا توان دستگاه را به حداکثر برساند بی آن که انرژی را تلف کند. بیایید از این جا شروع کنیم که تمام مدار های الکتریکی برای انجام رسالتشان، نیازمند یک منبع تغذیه هستند.

تا اینجا می پذیریم که منبع تغذیه یا همان واژه نام آشنای شارژر، جزء لاینفک مدار های الکتریکی است، اما زمانی بحث، کمی چالشی می شود که عده ای ادعا می کنند هر شارژری ایده آل نیست و هر منبع تغذیه ای مطلوب نخواهد بود. در واقع، از میان تمام شارژر هایی که زیر دست مهندسان می روند تا صحت عملکردشان سنجیده شود، تنها نمونه هایی با نمره بالا قبول خواهند شد که راندمانی بالا داشته باشند و اتلاف توان اندک، همان دو فاکتوری که شارژر سوئیچینگ را به گل سر سبد منابع تغذیه تبدیل نموده است. فروش شارژر سوئیچینگ را به حداکثر میزان رسانیده است.

 

خلاصه مطلب این که، کمترین اتلاف توان (برحسب وات) و به تبع آن راندمان بالا، همان مزیتی است که جای پای شارژر سوئیچینگ را در صنعت الکترونیک محکم نموده و نگاه ها را به سمت این دستگاه کشانده است.پس ما با فروش شارژر سوئیچینگ کمک به صرفه جویی در توان مصرفی میکنیم

شارژر سوئیچینگ (Switched-Mode Charger): نوعی منبع تغذیه است که با جایگزین کردن تکنیک های سوئیچینگ نیمه هادی (semi-conductor)، به جای متد های قدیمی خطی، ولتاژ خروجی مورد نظر را تأمین نماید.

 

فروش شارژر سوئیچینگ در شرکت مهندسی بافرتک

فروش شارژر سوئیچینگ ، ضرورتی مهم

می دانید چه موقع می توان بی چون و چرا منبع تغذیه سوئیچینگ را کلیدی برای گشودن قفل ها دانست؟ آن زمان که مهم ترین هدفمان، راندمان بالاست و تأکیدمان بر ابعاد کوچک و وزن سبک است. به بیان دیگر، درست زمانی که به دنبال وسیله ای هستیم که با اشغال کمترین جا بتواند راندمانی بالا به نمایش بگذارد، و فروش شارژر سوئیچینگ را به  حداکثر رسانده و در عرصه خودنمایی میکند و تضمین می دهد که بی دریغ اهدافمان را محقق سازد.

مزایای فروش شارژر سوئیچینگ و استفاده از آن همچون دومینو پشت سر هم ردیف می شوند به طوری که هر مزیت خود مسبب مزیت دیگری است. به عنوانِ نمونه، وزن سبک شارژر سوئیچینگ که نتیجه وجود ترنسفورمر کوچک در این وسیله است، زمینه ساز قیمت مناسب و هزینه ارزان خواهد بود. این عامل، شارژر سوئیچینگ را چند گام به جلو هُل می دهد و باز هم مُهر تاییدی است پایِ این مطلب که شارژر سوئیچینگ از دیگر منابع تغذیه یک سر و گردن بالاتر است و حضورش در جامعه الزامی است.

همانطور که گفتیم در نظر داریم با فروش شارژر سوئیچینگ و به کار بردن شارژر سوئیچینگ بتوانیم جریان برق را تنظیم کنیم و ولتاژ برق را به مطلوب ترین میزان برسانیم. نیل به این هدف در گرو تبدیل AC به DC یا DC به DC است که شارژر سوئیچینگ ثابت کرده در این زمینه کارش را خوب بلد است.

اگر موافق باشید مقاله را با مروری مختصر پیرامون عملکرد منبع تغذیه سوئیچینگ پیش ببریم.

 

مروری مختصر پیرامون عملکرد شارژر سوئیچینگ

فروش شارژر سوئیچینگ از حذف نویز تا تغییر ولتاژ

اشاره کردیم که، اتلاف انرژی جایی در صنعت فروش شارژر سوئیچینگ ندارد. اما آیا می دانید دلیلش چیست؟ علتش این است که یک شارژر سوئیچینگ فاقد اجزای مقاومتی است. به زبانِ ساده، عملکرد شارژر سوئیچینگ در گرو سه جزء اصلی است که نامشان را به این صورت لیست می کنیم: سوئیچ، خازن، سلف.

نخست به این نکته بپردازیم که جریان ورودی از فیلتری عبور می کند تا نویز های موجود را حذف کرده و در شکلی قابل قبول به دست اجزای اصلی شارژر سوئیچینگ برسد.

عبور از این فیلتر مزیت دیگری هم به همراه خواهد داشت: دیگر برگ برنده ی  فروش شارژر سوئیچینگ، به حداقل رساندن جریان بازگشتی به منبع اصلی ، برای فیلترِ شارژر سوئیچینگ میباشد. پس از فیلتر کردن جریان ورودی، نوبت به یکسو سازی جریان می رسد و گام نهایی، اصلاح و تغییر ولتاژ است تا به پشتوانه آن، توانِ خروجی همانی شود که باید.

نحوه کار شارژر سوئیچینگ

در صنعت فروش شارژر سوئیچینگ ، نام شارژر سوئیچینگ را که زیر ذره بین می بریم، نخستین واژه ای که چالش برانگیز به نظر می رسد و گویا می توان پیرامونش به بحث و تبادل نظر نشست، واژه سوئیچ (Switch) است.

وقتی شارژری پسوند سوئیچ را یدک می کشد یعنی قادر است میان چند حالت، برحسب شرایط یکی را بر گزیند. بنابراین شارژر سوئیچینگ، که در کنترلِ شرایط دستی بر آتش دارد، موقعیت را ارزیابی می کند سپس توزیع جریان را در حالت on (روشن) می گذارد یا آن را روی حالت off (خاموش)، قرار می دهد. تغییر حالت میان on و off (یا قرار دادن سوئیچینگ مد روی on و off)، همان چیزی است که ما از آن دم می زنیم (سوئیچ کردن).

 

فروش شارژر سوئیچینگ در شرکت مهندسی بافرتک

اجزاِء تشکیل دهنده شارژر سوئیچینگ

شارژر سوئیچینگ و به کارگیری آن برای نیل به این هدف سوئیچ کردن است که در آن دست به دامان دو قطعه می شویم: یکی “مدار کنترل”  (control circuit) است و دیگری استیج سوئیچ برق (power switching stage).

به زبانِ ساده فروش شارژر سوئیچینگ یه این دلیل مفید است و از  افتخاراتش این دو جزء الکترونیکی است که هر کدام را در ادامه از نظر خواهیم گذراند.

کانورت کردن ولتاژ ورودی به ولتاژ خروجی مورد نظر همان گره ای است که به دست (power switching stage)، باز می شود، لازم به توضیح است که فیلتری که در بالا بدان اشاره شد نیز بخشی است از همین فرآیند.

مدار کنترل، (SMPS Controller) نیز به تولید سیگنال PWM مبادرت می ورزد و بر اساس فیدبک های دریافت شده فرآیند سوئیچ کردن را استارت می زند.

هنگام خرید ویا فروش شارژر سوئیچینگ باید به این تکته دقیت کنیم که ،سوئیچ کردن بین دو حالت روشن و خاموش بر دوشِ ترانزیستور است (یا مافست MOFSET) که به موجبات آن کمترین اسراف در مصرف انرژی رقم خواهد خورد.

با قرار گرفتن ترانزیستور بر حالت ON شاهد عبور جریان در مدار خواهیم بود و نظاره گر ولتاژی که در کمترین سطح آرام گرفته است. در سوئیچینگ مد OFF توسط ترانزیستور، جریان در مدار متوقف خواهد شد.

نتیجه هنرنمایی ترانزیستور سه حالت متفاوت در مدار کنترل خواهد بود که آن ها را تحت نام Buck، Boost و Buck-Boost می شناسند. در حالت Buck، آنچه رقم می خورد تغییر ولتاژ DC از مقدار بیشتر به مقدار کمتر (مثلا ۱۲ ولت به ۵ ولت) است.

این حالت در تبدیل جریان DC مینول به  DC به چشم می خورد که توأمان سادگی و کارایی زیر یک چتر گرد هم می آیند. از تعبیه ترانزیستور TR1، دیود D1، سلف L1 و خازن C1 کاری می شود کارستان و نتیجه ای رقم می خورد که انتظارش را داشتیم.

در دومین حالت شاهد افزایش ولتاژ DC از مقدار کمتر به مقدار بیشتر خواهیم بود که با تعبیه موازی اجزا، این هدف دست یافتنی است.

در حالت Buck-Boost، شاهد تلفیقی از دو حالت قبل خواهیم بود بنابراین ولتاژ خروجی هم می تواند بیشتر از ولتاژ دریافتی باشد و هم کمتر.

گفتنی است گه با فروش شارژر سوئیچینگ همه ی اجزاء را باید در نظر گرفت و نحوه ی کارکرد آن را بدانیم

 

فروش شارژر سوئیچینگ در انواع مختلف

زمانی که نام فروش شارژر سوئیچینگ به میان می آید می دانیم در مقابل نگاهمان دو گزینه مطرح برای انتخاب موجود است، یکی فوروارد و دیگری فلای بک. اگر موافق باشید تفاوت هایشان را در صنعت فروش شارژر سوئیچینگ از نظر بگذرانیم و اختلاف هایشان را با هم مرور کنیم.

در نمونه فلای بک، روند کار مشابه حالت بوست (Boost) است که در بالا بدان اشاره شد با این تفاوت که سلف مجهز به یک سیم پیچ اضافه است. روند کار در این حالت به این صورت است که با قرار گرفتن ترانزیستور در حالت روشن، جریان الکتریسیته شروع به یکه تازی در مدار می کند و انرژی تولید شده به طور تمام و کمال توسط بخش مغناطیسی سلف، ذخیره می گردد تا با سوئیچ کردن ترانزیستور بر حالت خاموش، انرژی شروع به تخلیه شدن کند.

در نوع فوروارد، با سوئیچ کردن مدار بر روی حالت خاموش، دیود حمل انرژی را بر عهده می گیرد، در این مدار، جریان خروجی تنها می تواند از جریان ورودی کمتر باشد. با سوئیچ کردن ترانزیستور بر حالت روشن، سلف به تأمین انرژی می پردازد و پس از قطع کلید، باز هم انرژی از منبع ورودی به دست سلف سپرده می شود.

فروش شارژر سوئیچینگ در شرکت مهندسی بافرتک

 

فروش شارژر سوئیچینگ توسط بافرتک (از بافرتک تا منبع تغذیه سوئیچینگ mean)

فروش شارژر سوئیچینگ را به لیست خدمات شرکت مهندسی بافرتک بیفزایید و مطلع باشید. مجموعه بافرتک در کنار فروش استبلایزر، یونیت رک، یو پی اس، شارژر صنعتی و…، فروش شارژر سوئیچینگ را در انواع بافرتک و  منبع تغذیه سوئیچینگ (mean) در برنامه فروش و خدمات خود قزار داده است.

بافرتک دو دهه تجربه را مهم ترین افتخارش می داند و بر این باور است تنها رازِ ماندگاری و رمز موفقیت در یک حرفه، اعتماد مشتریان است.

از این که در راه اعتلای فروش شارژر سوئیچینگ همراهانی چون شما داریم به خود می بالیم.